Мало хто знає, що на сьогодні близько 90% спліт-систем збираються на заводах, власниками яких є всього 3 бренди: GREE, Midea, Haier. Одноосібним лідером є GREE: щороку на виробничих потужностях цієї компанії виробляють близько 60 млн побутових кондиціонерів. На другому місці Midea — до 25–30 млн, обсяги виробництва у Haier складають майже 3 млн побутових спліт-систем. На всіх інших виробників припадає всього 10%.
А як же інші популярні бренди?
Таке питання є цілком слушним. Але відповідь буде такою, що вас здивує. Виявляється, такі відомі торгові марки кондиціонерів, як Daikin, Sharp, Panasonic, Pioneer — це так звані ОЕМ-бренди. Тобто вони купують продукцію в зазначених компаній та продають як свою. Дізнатися, чи це оригінальна продукція, буває досить складно, ця інформація зазвичай у характеристиках не вказується. Якщо для вас це важливо, просто запитайте в продавця сертифікат відповідності, у якому завод-виробник буде вказаний обов’язково. Ще одне цікаве питання: чи буде ціна на кондиціонер Мідея вищою, ніж на продукцію його ОЕМ-партнера? Або чи може мати продукція ОЕМ-брендів кращу якість? Відповідь однозначною не буде. Якоюсь мірою — позитивною: постачальник замовляє готову продукцію на заводі, але на власних умовах, тобто визначає, якою має бути комплектація, якість деталей тощо.
Чи варто купувати кондиціонер від OEM-бренду?
Теж доволі неоднозначне питання. Якщо це відома торгова марка, то чому б ні? Інша справа, якщо бренд маловідомий. Може статися так, що якщо така спліт-система зламається років через 2-3, буде складно знайти до неї запчастини, бо за цей час постачальник може декілька разів змінити завод-виробник. Із цієї ж причини на таку продукцію часто дають невелику гарантію, не більше, ніж рік. Але якщо у вас обмежений бюджет, придбання OEM-кондиціонера може бути безальтернативним варіантом. Хоча є чимало прикладів, коли власники ОЕМ-брендів відповідально ставляться до вибору заводу-виробника, але й вартість їхніх спліт-систем буде не набагато меншою від оригінальної продукції.
Декілька корисних порад
Якщо ви все ж таки зробили вибір на користь недорого кондиціонера від ОЕМ-бренду, варто запитати продавця, хто займається сервісним обслуговуванням. Якщо це не магазин, то слід пошукати інформацію про сервісні центри бренду у вашому місті й попередньо зв’язатися з ним: уточнити, як відбувається процес діагностики та ремонту у випадку ламання. Інший спосіб захистити себе від проблем із технікою — це купівля додаткової гарантії, яку надає магазин. Зазвичай ця послуга коштує 10% від вартості виробу, але в такому разі сервісний центр-партнер візьме на себе ремонт навіть не гарантійних випадків або в термін, більший, ніж стандартний.