Умови їзди взимку набагато складніші, якщо порівнювати з літнім сезоном. Для багатьох водіїв цей період перетворюється на випробування. Велике значення має якість шин, встановлених на автомобілі. У цій статті дізнаємося, які краще зимові шини купити, про їхні особливості і підготовку до експлуатації.
Види
Зимова автомобільна гума поділяється на дві групи:
- Шипована.
На протекторі розміщені металеві шипи, розкидані по всій площі бігової доріжки. Вони вгризаються в зледенілі ділянки траси, забезпечуючи якісне зчеплення коліс із покриттям. Купити зимову резину із шипами рекомендується для їзди в регіонах, де дороги не встигають своєчасно прибирати від снігу або обробляти реагентами від криги.
Однак мінусів у шиповок більше, і вони досить вагомі:
- збільшена вага, що знижує рівень керованості машиною;
- їздити потрібно тільки по засніженій та/або слизькій дорозі, на сухій, а особливо мокрій трасі, ризик занесення збільшується в рази;
- видають більше шуму з-під коліс, що впливає на комфорт у салоні;
- завдають відчутної шкоди дорожньому покриттю;
- ринкова вартість вища, термін служби – нижчий.
- Фрикційні.
Більшість шоферів України для зими вважають за краще купити резину класичного типу. Вона добре пристосована до їзди засніженими, сухими, і навіть мокрими дорогами завдяки продуманій дренажній системі. Зчеплення забезпечують гострі ламелі, які розсипані по всьому компаунду, та унікальними властивостями гумової суміші з морозостійких компонентів.
Класичну зимову резину купити можна двох типів:
- Скандинавську. Протектор оснащується великими блоками різних форм, завдяки яким підвищується прохідність засніжених доріг. На такі шини варто звернути увагу водіям з регіонів із суворішим кліматом взимку.
- Європейську. Менш габаритний малюнок протектора з поглибленими канавками для вичавлювання за межі плями контакту рідини та сніжної каші. Такі покришки також називають «липучками» через їхню здатність прилипання до засніженої дороги, яке забезпечується спеціальними компонентами гумового коктейлю.
Основні переваги фрикційних шин, порівняно з шипованою резиною:
- зменшена маса – автомобілем простіше керувати та економніше витрачається паливо;
- пристосованість до різних їздових умов;
- ціна на ринку нижча;
- стійкість до зношування вища.
З недоліків – вкрай низька ефективність на заледенілих дорогах. На тотальному льоду рівень стійкості машини практично нульовий.
Обкатка зимових шин
Обкатка – важливий момент для всіх нових шин незалежно від сезонності. Вона потрібна не лише резині – за цей період водій вивчає сильні та слабкі сторони покришок у різних їздових ситуаціях.
Проводити обкатку потрібно з дотриманням деяких рекомендацій:
- не перевищувати швидкість вище 70 км/год.;
- потрібно відмовитися від виконання різких маневрів при старті з місця та гальмуванні;
- регулярно перевіряти рівень внутрішнього тиску скатів;
- намагатись вибирати рівні дороги.
Процес обкатки зимових шин до часових рамок не прив’язаний. Тут важливою є дистанція проїзду, яку вказують виробники для своїх моделей. Для шипованих відстань в середньому становить 500-700 км, на класичну резину – від 400 до 600 км.
Диски на зимові шини
Під зимові шини диски купити бажаного сталевого типу. Вони мають меншу зовнішню привабливість, в порівнянні з литими виробами, зате витримують максимальні навантаження. Купити диски потрібно з врахуванням діаметру покришок – ковпаки інших типорозмірів встановити на шини не вдасться.