Пряме врегулювання збитків в автострахуванні: чому це важливо для автовласників

Зміст

З 1 січня 2025 року в Україні набувають чинності нові зміни до закону про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ). Одне з нововведень — впровадження обов’язкової системи прямого врегулювання збитків, що є революційним кроком. Але що це означає для автовласників і чому це так важливо, розповідаємо в статті.

Що таке пряме врегулювання збитків?

Пряме врегулювання збитків — це система, за якою постраждалий у ДТП звертається за компенсацією не до страхової компанії винуватця аварії, а до власної, з якою він уклав договір ОСЦПВ. Усі питання щодо виплат за полісом вирішуються безпосередньо зі «своїм» страховиком.

Ця система давно працює у багатьох країнах Європи та демонструє значні переваги як для споживачів, так і для ринку страхових послуг загалом.

Як це працюватиме з 1 січня 2025 року в Україні?

Завдяки змінам до закону, з 2025 року всі страхові компанії України, які надають послуги ОСЦПВ, будуть працювати за принципом прямого врегулювання збитків по новим договорам автоцивілки. На практиці виглядатиме це так:

  1. Ви потерпілий в аварії та ви звертаєтесь одразу до свого страховика (телефонуєте на гарячу лінію компанії та дієте за запропонованим сценарієм);
  2. Страхова компанія самостійно оцінює збитки, приймає від вас документи, узгоджує розмір виплати та компенсує їх вам;
  3. Далі ваш страховик самостійно подає заяву до страховика винуватця для проведення взаєморозрахунків. Водії не беруть участь в цьому.

Переваги для автовласників

Швидкість обслуговування 

Завдяки впровадженню прямого врегулювання зменшуються бюрократичні затримки. Страхова компанія зацікавлена швидко вирішити питання, аби зберегти клієнта.

Підвищення якості послуг

Конкуренція між страховими компаніями зростає, оскільки клієнти віддаватимуть перевагу тим, хто пропонує кращий сервіс і оперативні виплати. Автовласники зможуть краще оцінити роботу своїх партнерів і при оформленні поліса автоцивілки приймати усвідомлені рішення.

Захист клієнтів

Постраждалому не потрібно чекати, поки страхова компанія винуватця розгляне справу чи виплатить компенсацію. Усі питання вирішуються зі «своєю» компанією, що мінімізує конфлікти.

Які ще зміни передбачені в ОСЦПВ з нового року?

Крім прямого врегулювання будуть впроваджені й інші зміни. Найголовніші такі:

1. Збільшення лімітів відповідальності. Фінансова межа для майнової шкоди становитиме — 250 000 грн (замість 160 000 грн). Для шкоди, заподіяної життю та здоров’ю сума відшкодування підвищується до 500 000 грн (замість 320 000 грн).

2. Відсутність франшизи. Це частина збитків, яку водій покриває власним коштом. З 2024 року всі поліси ОСЦПВ більше не міститимуть франшизи. Це означає, що страхові компанії повністю покриватимуть збитки, без додаткових витрат для автовласника.

3. Відсутність врахування зносу автомобіля. З нового року при оцінці збитків не враховуватиметься знос автомобіля. Страхова виплата буде покривати вартість ремонту, нові деталі (або аналоги), незалежно від віку автомобіля. Раніше врахування зносу часто призводило до ситуацій, коли сума компенсації була значно нижчою за реальні витрати на відновлення ТЗ.

4. Ремонт на авторизованих СТО. Відтепер автовласники, які постраждали у ДТП, будуть мати можливість ремонтувати автомобіль на авторизованих станціях технічного обслуговування. Страхова компанія напряму оплачуватиме послуги СТО, що позбавляє драйвера необхідності самостійно організовувати роботу майстрів. Але варіант з виплатою грошової компенсації на рахунок залишається та буде відбуватися за бажанням клієнта.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *